| VOP - záruční a reklamační podmínky
9. Záruka
9.1. Dodavatel poskytuje záruku na jednotlivé zboží s výjimkou těch, na které neposkytuje záruku výrobce.
9.2. Délka záruční doby může být pro jednotlivé předměty plnění rozdílná a je vyznačena v dodacím listu, servisním protokolu nebo návodu.
9.3. Ze záruky vzniká odběrateli právo na bezplatné odstranění vad, na něž se záruka vztahuje; v případě vady neodstranitelné vzniká odběrateli právo na výměnu zboží stejných parametrů.
9.4. Záruka se vztahuje pouze na vady, které mají svůj původ ve výrobě, v použitém materiálu či způsobu zpracování nebo montáži či instalaci zboží dodavatelem. Dodavatel je povinen plnit své závazky vyplývající se záruky pouze tehdy, pokud odběratel není v prodlení s úhradou ceny předmětu plnění.
9.5. Záruka se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním a nevztahuje se na vady, kvůli kterým byla sjednána jeho nižší cena, dále se nevztahuje na takové používání nebo instalaci, které jsou v rozporu s návodem k obsluze, na závady vzniklé nedodržením pokynů pro údržbu, provoz nebo obsluhu výrobku, na závady vzniklé nesprávnou přepravou nebo skladováním. Záruka se nevztahuje na přirozené opotřebení součástí při výrobcem doporučeném užívání zboží.
9.6. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží odběratelem. Bude-li zboží v rámci záruční doby vyměněno, pak vyměněné zboží bude mít záruční dobu po zbytek původní záruční doby reklamovaného zboží, nebude-li výslovně uvedeno jinak.
9.7. Do záruční doby se nepočítá doba od uplatnění oprávněné reklamace až do doby, kdy odběratel po skončení opravy byl povinen zboží převzít.
9.8. Záruka zaniká nedodržením podmínek provozu nebo neprováděním pravidelné běžné uživatelské údržby v souladu s návodem k obsluze, provedením změny na dodaném zboží nebo porušením záruční nálepky. Nedodržením záručních podmínek zanikají všechna práva odběratele, vyplývající ze záruky.
9.9. Při uplatnění reklamace je vždy nutno předložit:
a) doklady o zakoupení zboží, kterými jsou faktura nebo jiný účetní doklad a současně dodací list se sériovým číslem dodaného zboží.
b) reklamované zboží, které je kompletní včetně dokumentace, s neporušenými záručními nálepkami a v původním obalu.
c) je třeba uvést, o jakou vadu jde a jak se projevuje.
9.10. Při neoprávněné reklamaci (nebude-li zjištěna oznámená vada nebo půjde-li o závadu nespadající do záruky) je odběratel povinen před převzetím zboží uhradit vzniklé náklady na přepravu a prohlídku, případně opravu.
10. Reklamační řád
10.1. Odběratel je povinen zajistit prohlídku předmětu plnění co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění. Jestliže odběratel předmět plnění neprohlédne anebo nezařídí, aby byl prohlédnut v době přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady měl předmět plnění již v době přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění.
10.2. Odběratel je povinen všechny takto zjištěné vady oznámit ihned dodavateli.
10.3. Odběratel je povinen uplatňovat reklamaci předložením předmětu plnění a písemným oznámením obsahujícím co nejpodrobnější specifikaci zjištěné vady předmětu plnění nebo může takovou reklamaci uplatnit osobně. Místem reklamace je provozovna dodavatele.
10.4. Z důvodu nebezpečí možného poškození předmětu plnění při přepravě dodavatel přijímá k reklamaci pouze předmět plnění zabalený v originálním obalu, s výjimkou zboží, jehož povaha to nedovoluje (např. nábytek).
10.5. Odběratel je povinen reklamované zboží předat pouze čisté a zdravotně nezávadné (dekontaminované). V opačném případě si dodavatel vyhrazuje právo reklamované zboží nepřijmout.
10.6. O výsledku reklamace je odběratel informován způsobem sjednaným s dodavatelem a to zpravidla nejpozději do 1 týdne od převzetí předmětu plnění k vyřízení reklamace. V případě nutnosti posouzení vad zboží autorizovaným zástupcem výrobce zajistí dodavatel posouzení oprávněnosti reklamace zpravidla do 3 týdnů od převzetí předmětu plnění.
11. Servis
11.1 Na dodané přístroje zajišťuje dodavatel záruční i pozáruční servis. Místem provedení servisního zásahu je sídlo servisního střediska firmy VWR v Hradci Králové. Pokud odběratel požaduje zásah v místě užívání předmětu plnění nebo pokud okolnosti zásah v místě užívání vyžadují, je vždy účtováno cestovné servisního technika podle aktuálního tarifu firmy VWR. Cestovné je účtováno ze sídla servisního střediska.
11.2. Dodavatel zajistí náhradní díly na dodané zboží minimálně po dobu, kdy budou ještě k dispozic i u výrobce.
11.3. U pozáručního servisu je nejprve provedena diagnostika závady a odběratel je seznámen s předpokládaným rozsahem a cenou opravy. Pokud oprava není následně odběratelem potvrzena, je za diagnostiku účtován poplatek ve výši 800,- Kč.
11.4. Při jakémkoliv požadavku na servisní zásah (záruční i pozáruční) je odběratel povinen předložit dodavateli potřebnou dokumentaci, a to především Protokol o zdravotní nezávadnosti. Bez předložení Protokolu o zdravotní nezávadnosti nebude servisní zásah zahájen, v takovém případě nenese dodavatel žádnou zodpovědnost za případné prodlení s termínem opravy. Formulář Protokolu o zdravotní nezávadnosti je k dispozici na cz.vwr.com v sekci servis.
11.5. Dodavatel je oprávněn k zajištění záručního servisu použít i třetích osob.
11.6. Provádění záručního servisu v místě instalace u zákazníka je omezeno teritoriálně na území České republiky. |